V roce 1956 byly ve Valašském Meziříčí zřízeny sdělovací a zabezpečovací dílny ČSD. Areál byl vybudován vpravo od trati před zastávkou v Krhové. Počátkem 60. let došlo k stavbě železniční vlečky odbočující z trati v kilometru 1,85 odbočnou výhybkou Z1. Další výhybkou Z2 odbočovala krátká kusá odvratná kolej z vlečky a zbylé výhybky Z3 a Z4 dělily vlečku dále v areálu na 3 koleje vedoucí k rampám jednotlivých budov.
Po roce 1989 se ze Sdělovacích a zabezpečovacích dílen stala společnost Ponast, která vlečku dále využívala, především k odstavování dílenských a obytných vozů, používaných při budování zabezpečovacího zařízení na různých tratích. V roce 2004 byla většina vozů zlikvidována a vlečka byla zrušena. Důvodem byla stavba supermarketu v části areálu, který vlečka zabírala. Zůstal pouze kousek koleje se dvěma vozy užívanými jako dílna, původní kolejová brána areálu a několik osvětlovacích stožárů. Odbočná výhybka Z1 z tratě byla nahrazena kolejovým polem až v roce 2008.
Zdroj textu: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4767-Z-historie-moravskych-trati-Valasske-Mezirici-Roznov-pod-Radhostem-5/
Zdroj výškových map: Google mapy